سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترنم زندگی

جنسیت و مدیریت

حضور زنان در عرصه های شغلی واجتماعی مسائل و مباحث مختلفی را بوجود آورد که شاید تا قبل از از اهمیت خاصی برخوردار نبوده است که این به سبب ماهیت روانشناختی جنسیتی و موقعیت فرهنگی هر جامعه می باشد . تا پیش از این حضور در اجتماع مستلزم داشتن خصایص و ویژگیهای مردانه بود و برای موفقیت هرچه بیشتر ناگزیر می بایست نقشهای مردانه را بخوبی ایفا نمود اما به حضور پر رنگتر زنان دیگر داشتن ویژگیهایی مردانه برای موفقیت شرط لازم وکافی محسوب نمی شود بلکه می بایست به ابزارهای زنانه برای تاثیر گاری هرچه بیشتر مجهز شد.
در زمینه تفاوتهای جنسیتی زنان ومردان در محیط های اجتماعی بحثها و تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است امروز مقاله ای را در این زمینه می خواندم به نظرم جالب آمد به همین دلیل تصمیم گرفتم که چکیده آن را در جملاتی کوتاه در اینجا بیاورم .

 زنان در قدرت بخشیدن و تشویق کردن کارکنان بهتر از آقایان عمل می کنند.
رفتار زنان به نوعی است که صداقت بیشتری را در کار حکم فرما می کنند و درعین حال بیشتر از مردان در ارتباط با کارکنان هستند.
رهبران زن در واکنش نشان دادن به درخواست های کمک بهتر و سریعتر عمل می کنند.
زنان معمولا دارای تحمل بیشتری از این دیدگاه می باشند که جامعه تشکیل شده از افراد متفاوت و زنان قدرت بیشتری در پذیرش این تفاوتها در مقایسه با مردان دارند.

زنان در تشخیص مشکلات بسیار سریعتر و بهتر از مردان عمل می کنند.
زنان در مشخص کردن انتظارات شغلی و تهیه بازخوردهای با ارزش و تشویق کننده بسیار بهتر از آقایان می باشند.
مردان در مقایسه با زنان معمولا تصمیم گیرندگان سریع می باشند و مدیران مرد در ساختن ارتباط گذرا و تشکیل تیم های موقت در جهت نیل به به اهداف کوتاه مدت موفق می باشند.