سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترنم زندگی

سختگیر ترین معلم

تجربه سختگیرترین معلم است چون اول امتحان میگیرد بعد درس میدهد خوشبحال انسان های زیرکی که این درس را تازمان طولاتی درذهن خود نگه دارند زندگی انسانها لحظه لحظه اش درس تجربه است اصلا زندگی یعنی جریان تجربیات روزمره کاش این درس ها را خوب یادبگیریم و برداشتی بهتر از آنها داشته باشیم و بهترین استفاده را از آنان بکنیم . زندگی یعنی همین امتحانات سخت وآسان امتحانی که اگر افتادی همیشه امکان جبران آن است شاید سخت تر از  خود امتحان دادن ولی باز امکانش است .
دوستی ماجرایی را برایم تعریف میکرد  ماجرایی که سراسر از احساس وعشق وعقل وایثار و خیانت و بی وفایی ومانع و فراز وفرو و  ... بود این ماجرا اصلا تازگی نداشت تا جوانی بوده و جاذبه خاص جوانی این ماجرا ها هم بوده ولی این ماجرا چنان گران وسنگین بود که گویی غم دنیا را همچنان کوه برقلب این بنده مسلمان نشانده بود که هیچ حرفی وکاری ذره ای از این بارگران را سبک نمی کرد همه چیز در نظرش تیره تار بود با چشم وزبان وقلب غم دل را باز میگفت من هیچ کاری برای آرام کردن او نمی توانستم انجام دهم جز اینکه فقط به حرفهایش گوش دهم تجربه به من آموخته بود که بهترین مرحم درچنین شرایطی یک سنگ صبور آرام وبی صداست که فقط گوش خود را سخاوتمندانه ارزانی دارد .  راستی چه میشود که ماجراهای تکراری با تجربیات تکراری تر بازتاب احساسی تکراری وتازه ای را برای افراد به جامیگذارند وهیچ کس متوجه وجه مشترک آنان نمی شود؟
امتحان هر چه سخت باشد تجربه آن چندین برابر ارزشمند تر و زیباتراست شاید اگر بتوان نگاهی از بالا کرد وآنقدر درگیر احساس نبود که نتوان جلوه راه را دید تحمل کار خودش را بهتر انجام خواهد داد. ولی آیا واقعا می توان احساس را از آدمی جدا کرد ؟  
کاش می دانستی / زندگی با همه وسعت خویش / محفل ساکت غم خوردن نیست / حاصلش تن به قضا دادن وپژمردن نیست / اضطراب و هوس دیدن ونادیدن نیست / زندگی خوردن و خوابیدن نیست / زندگی جنبش وجاری شدن است / زندگی کوشش وراهی شدن است / از تماشاگه آغاز حیات تا بجاییکه خدا میداند ...