سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترنم زندگی

به جند سوال درباره ازدواج موقت پاسخ دهید


ازدواج موقت پیمانی است که برای مدت معین بسته شده و هرلحظه امکان گسستن دارد و صرفا با هدف ارضاء نیازهای جنسی صورت میگیرد وبطور مکرر در کتابهای فقهی آمده است که این زناشویی به قصد انتفاع است نه ایجاد نسل .(شیخ محمد حسن نجفی،جواهر الکلام ، جلد نکاح)و در جایی که برآوردن نیازهای جنسی افرادی که توانایی ارضای آن را از راه نکاح دائم ندارند ویا به عللی نیازشان ارضانمی شود ،مطرح میشود و قصد از آن تشکیل خانواده نیست.

آنچه که از قانون مدنی استناط میشود آن است که نکاح منقطع اعتبار معنوی واخلاقی و قانونی ازدواج دائم را ندارد  شوهر وظیفه تامین معاش خانواده را به عهده ندارد و میراث او نیز به زن نمی رسد .مهری به زن داده میشود که در عوض انتفاع مرد از وی . درواقع زن به منزله مستاجره است ورابطه تمکین با مهر مانند رابطه دو طرف معامله است براین مبنا هرگاه مهر مالیت نداشته باشد یا مجهول بماند یا از ملک غیر معین شود توافق درباره نکاح نیز باطل است ( ماده 1095) البته مرد میتواند از تسلیم مهر امتناع وآن را موکول به تمکین کند . مهر به عوض تمکین بابت تمام مدت انتفاع است و هرگاه زن برای مدتی از همخوابگی با مرد احتراز کند به همان نسبت از میزان مهر کاسته میشودهمچنین شوهر می تواند وظیفه زن را از تعهدی که نسبت به همخوابگی با او دارد به وی بخشید و در این صورت باید نیمی از مهر را به او بدهد . یعنی به زبان ساده اینکه در ازدواج موقت نیز قبل از به پایان رسیدن مدت معین شده، مرد به هر دلیلی که باشد بخواهد رابطه را قطع کند میتواند و هیچ محدویتی برای وی وجود ندارد و مهر را نیز به همان اندازه مدت گذشته به زن تعلق میگیرد. 
مردان متاهل نیز علاوه بر 4 زنی که از نظر قانونی وشرعی می توانند داشته باشند در ازدواج موقت نیز هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد وهرچه که میخواهند می توانند بکنند !!! در مورد پسران مجرد نیز وضع بهتر است چون آنان بدون قبول هرگونه وظیفه وتعهدی میتوانند بی هیچ محدودیتی بکنند آنچه را می خواهند!!! 
سوالات زیادی در ابن باره وجود دارد که افرادی که قصد ترویج ازدواج موقت را دارند باید به آن در ابتدا پاسخ داده وبعد آن را از طریق رسانه های گروهی مطرح کنند منجمله اینکه: آیا ازدواج موقت نوعی ترویج چند زنی در جامعه نیست؟ آیا ازدواج موقت پیامدهای مشابه وبرابری را برای زن ومرد به همراه دارد؟ آیا زن موقت از جمله زنان مرد به شمار ومی آید و همان احترام وحقوق زواج را دارد ؟  آیا ازدواج موقت به معنای فرود آوردن هدف ازدواج به ارضا نیازهای جنسی نیست ؟ آیا به معنای شیء پنداشتن زن نیست که هرگاه خواستی آن را به کرایه گرفته وپس از مدتی نیز آن را عوض کنی؟ آیا این است معنای تلاش در جهت حمایت از مقام زن در جامعه ما؟ یک مرد چند زن موقت به طور همزمان می تواند داشته باشد ؟پس نیازهای عاطفی که یکی از مهمترین چیزهایی است که افراد با ازدواج به دنبال آن می گردند چه میشود؟ آیا رواج رابطه دختر وپسر قبل از ازدواج  یکی از عوامل اصلی به تاخیر افتادن سن ازدواج در جامعه نیست ؟ اگر ازدواج موقت که نوعی سرپوش گذاشتن و موجه جلوه دادن به رابطه دو جنس مخالف در جامعه است رواج یابد فکر می کنید سن ازدواج به چند سال خواهد رسید ؟ آیا تشویق به زن بارگی و تنوع طلبی با فرهنگ اسلام واهل بیت مطابقت دارد ؟ پس عفاف وخویشتنداری که در مواقعی که ازدواج میسر نیست به آن سفارش زیاد شده است چه میشود ؟؟؟
آیا اینان مسائلی هستند که باید از سوی دولت مردان یک جامعه مطرح وترویج شوند؟ دولتمردانی که گویی خود در این جامعه زندگی نمیکنند و هر روز اولین فرضیه ای را که به ذهنشان می رسد از سوی رسانه های گروهی مطرح کرده وجنجالی می آفرییند و بعد هم سکوت میکنند ؟!!! آیا مسئله ارضاء نیازهای جنسی به مسئله اجتماعی تبدیل شده که باید به دونبال راه حلی از سوی دولت شد؟ چرا باید افکار جوانان یک جامعه را به سوی فحشای موجه سوق داد؟ آیا همه افراد سالم نیز باید آلوده شوند ؟ آیا کسی به موازنه عواقب و پیامدهای ازدواج موقت و منافع آن برای جامعه پرداخته است؟؟؟ ...